Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Jaký je rozdíl mezi cestovní agenturou a cestovní kanceláří ?
 
Cestovní agentura je autorizovaný prodejce zájezdů, které organizují řádně pojištěné cestovní kanceláře, s kterými má cestovní agentura uzavřenou smlouvu o obchodním zastoupení.

Jaké jsou ceny, za které prodává zájezdy cestovní agentura?
 
Ceny, za které prodává zájezdy cestovní agentura, jsou stejné, jako ceny pořádající cestovní kanceláře, včetně všech slev a bonusů.

Jsou zájezdy, které cestovní agentura pořádá, pojištěny?
 
Ano, všechny zájezdy, které nabízíme, jsou organizované cestovními kancelářemi, které jsou, dle zákona č.159/1999 Sb., řádně pojištěny proti úpadku. Díky tomuto pojištění máte jistotu, že v případě problému cestovní kanceláře, která zájezd organizuje, převezme za ní pojišťovna závazky a zajistí Vám dopravu zpět domů a zaplacené finance za neuskutečněné zájezdy.

Je součástí zájezdu cestovní pojištění ?
 
Záleží na cestovní kanceláři, která zájezd organizuje. Ve většině případů je cestovní pojištění za příplatek. Pokud máte vlastní cestovní pojištění, doporučujeme zejména ověřit do jaké výše hradí léčebné výlohy a zda obsahuje pojištění pro případ zrušení zájezdu.

Jaký je rozdíl mezi katalogovým zájezdem a zájezdem last minute?
 
U katalogových zájezdů si zákazník s dostatečným předstihem může vybrat místo, termín a především hotel, do kterého chce cestovat. Na tyto zájezdy lze uplatnit slevy nabízené cestovní kanceláří, která zájezd organizuje (slevy stálého zákazníka, děti zdarma, slevy za včasný nákup). Tato varianta je výhodná z důvodu včasného naplánování termínu dovolené, pro rodiny s dětmi, pro výběr oblíbeného hotelu.
 
Last minute zájezdy, jsou výhodné pro všechny, kteří nejsou limitováni termínem dovolené a chtějí za dovolenou ušetřit, jsou schopni se rozhodnout a odjet v poměrně krátkém čase , nezáleží jim tolik na hotelu do kterého budou cestovat (oblíbené hotely se ve většině případů v sezóně do last minute nabídky nedostanou). Tato varianta není příliš výhodná pro rodiny s více dětmi, nabídka v těchto případech bývá omezená. Sleva na zájezdy last minute se pochybuje kolem 10 až 30%.

Co když chci koupit last minute a nemám fax ani scanner?
 
Můžete odeslat smlouvu faxem z pošty nebo ofotit digitálním fotoaparátem a zaslat jako přílohu e-mailem.

Jak je možné zájezd zaplatit?
 
Bankovním převodem na náš účet 272644803/0300 u ČSOB (účet CA).
Vkladem hotovosti na účet CA.
Poštovní složenkou.
Hotově na pobočce.

Lze vytavit fakturu pro zaměstnavatele na vybraný zájezd?
 
Ano, lze. Záleží na podmínkách, které si stanovuje zaměstnavatel, na základě těchto informací Vám vystavíme fakturu pro zaměstnavatele.

Lze u vás zakoupit dárkový poukaz na dovolenou?
 
Ano, lze. Dle Vašeho požadavku Vám vystavíme dárkový poukaz na vybraný zájezd nebo finanční hodnotu. Platnost dárkového poukazu je jeden rok od vystavení.

Kdy obdržím potřebné doklady k cestě?
 
Pokyny k odjezdu obdržíte zpravidla týden předem e-mailem nebo poštou. Způsob předání Vám sdělí zaměstnanec naší agentury.

Co se stane, když nebudu moci na zájezd nastoupit ?
 
Podepsáním cestovní smlouvy a zaplacením zálohy, se zrušení zájezdu a výše stornopoplatků řídí všeobecnými obchodními podmínkami cestovní kanceláře, která zájezd organizuje. Doporučujeme vždy uzavřít pojištění pro případ zrušení cesty, které většinou nabízí přímo cestovní kancelář, která zájezd organizuje nebo jiná komerční pojišťovna. Doporučujeme uzavřít toto pojištění ihned při objednávce zájezdu.

Má cestovní kancelář právo na změnu hotelu?
 
Dle všeobecných obchodních podmínek jednotlivých cestovních kanceláří, které jsou součástí cestovní smlouvy, má cestovní kancelář právo na změnu hotelu, při zachování minimálně stejné kvality hotelu a služeb v dané oblasti.
K tomuto kroku přistupují cestovní kanceláře velmi nerady a ne z vlastní vůle. Stává se, že některé hotely přijmou více rezervací, než je kapacita hotelu a díky tomu musí, zejména v sezóně, přesunout část objednávek do jiných hotelů.

Co znamená hotel NO-NAME?
 
Je to nabídka ubytování bez názvu hotelu. V takovém případě cestovní kancelář garantuje pouze kategorii hotelu (např.3*), případně místo pobytu.

Jaká je skutečná délka pobytu?
 
Délka pobytu zahrnuje vždy den odletu a den návratu. Čas odletu bývá potvrzen několik dnů před odletem a je stanoven leteckou společností. Čas odletu a příletu může být stanoven v průběhu celého odletového a příletového dne.

Kdy je možné obsadit pokoj v první den a kdy je potřeba jej vyklidit poslední den?
 
Toto se řídí mezinárodními standardy ubytování, které jsou ve většině států dodržovány.
Hotel Vám poskytne pokoj v den příletu ve 14 hod a poslední den se pokoj vyklízí do 12 hod.
Je na možnostech hotelu, zda Vám poskytne pokoj dříve a naopak umožní zůstat na pokoji déle. Ve většině případů bývá na hotelu servisní místnost, kde si uložíte zavazadla, až do času odjezdu.

Je ve všech destinacích česky mluvící delegát?
 
Ve většině destinací, zvlášť tam, kde jsou organizovány charterové lety, je česky mluvící delegát. U exotických destinací a při individuálních cestách, toto nebývá pravidlem. O skutečnosti, zda je v místě pobytu česky nebo slovensky mluvící delegát, Vás rádi budeme informovat.

Co se stane, pokud se dostanu v zahraničí do potíží?
 
Pro tyto případy je Vám k dispozici zástupce cestovní kanceláře (delegát). Jeho telefonní číslo máte vždy k dispozici na hotelu nebo je obdržíte po příjezdu do destinace.